Translate

niedziela, 5 maja 2013

* Własna wędzarnia zbudowana w 1 dzień

W ten weekend na działce mąż z moim tatą zbudowali wędzarnię. Wkopali metalową beczkę, w której najpierw wydzieli dziurę. Do której włożyli rurę kominową. Dokładnie budowy wędzarni nie opiszę bo jej nie konstruowałam ale....

wędzarnia



Udało się nam uwędzić udko z kurczaka i pstrąga. Lecz zanim umieściliśmy je w wędzarni moczyły się w zalewie, którą przygotowałam według własnego przepisu. Ogólnie należy doprawić do smaku ciut mocniej niż normalnie byśmy przyprawiały mięso czy rybę.

Po 8 godzinach wędzenia udka były prawie dowędzone. Za to ryba wyjęta po około 5 godzinach była przepyszna.

Poszliśmy krok dalej i uwędziliśmy najpierw wypatroszone przeze mnie płotki, które dostaliśmy od sąsiada. Niestety były okropne. Może wielbiciele ryb jeziornych byliby zachwyceni.

3 komentarze:

  1. Kiedy nadchodzi okres na stawianie własnego wymarzonego domu to wtedy praktycznie nic na głowie innego nie mamy. Ja chętnie zapoznaje się z artykułami https://motobudowa.pl/category/budowanie-domu/ czego potrzebuję, aby wybudować wymarzony dom. W mojej sytuacji tego typu porady się sprawdziły i teraz mogę stwierdzić, iż wiem już więcej z zakresu budownictwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo szybko udało Ci się zbudować własną wędzarnię i naprawdę fajnie wygląda :) Swoją drogą, uważam, że posiadanie własnej wędzarni to prawdziwy skarb. Nie wspomnę o smaku wędzonych przez siebie produktów (który jest znacznie lepszy od rzeczy kupionych w sklepie), ale sam fakt, że wiesz co jesz i ile czego dajesz jest naprawdę fajny. Na stronie: https://polgrill.pl/kategoria-produktu/wedzarnie/ znalazłam sporo wędzarni, które wpadły mi w oko, więc na pewno ja wybiorę coś z tej strony. Nie jestem aż tak ambitna, żeby robić wędzarnię własnoręcznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Karina