Translate

czwartek, 9 maja 2013

* Posrebrzane różyczki z masy lukrowej

Do tortu, który robię dla koleżanki zrobiłam dodatkowo jeszcze posrebrzane różyczki

oto one
róże z masy cukrowej
dzisiaj jeszcze zrobię w kolorze żółtym ;)

Róże zrobiłam z masy cukrowej którą dostałam w cukierni - bardzo im dziękuję była naprawdę super.
Do reszty różyczek które przygotowałam do dekoracji tortu masę cukrową zrobiłam sama:
oto przepis:

  • 40 dkg cukru pudru
  • 5 dkg glukozy
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 35 ml wody

żelatynę zamoczyć w garnuszku w zimnej wodzie (35 ml) i poczekać aż napęcznieje. Gdy już napęcznieje dosypać glukozę i zagrzać ciągle mieszając. Wszystko zrobi się płynne.
NIE DOLEWAĆ WODY !!!!!
Gdy przestygnie, ale żeby zupełnie nie było zimne dodajemy cukier puder i ugniatamy. Tak długo aż będzie odchodzić od rąk. (takie ciasto jak na pierogi).
Można dodać składnik uelastyczniający tz. CMC czyli jadalną celulozę. Na następny dzień masa jest elastyczna jak plastelina.
Ja przeważnie robię od razu tego samego dnia i też jest ok.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Karina